Neskutečná radost a hrdost na celý tým. Michal Makeš v jedenadvaceti letech ovládl seriál TCR Eastern Europe. Těsné vítězství si pro sebe a tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra pojistil až v posledním závodu sezony. Tomáše Pekaře nakonec porazil o pouhé čtyři body.
Závodní víkend plný taktizování, boje s technikou i psychického tlaku. Tak vypadal pro Michala Makeše i tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra poslední závodní víkend ESET Cupu na brněnském Masarykově okruhu. Makeš v závodech nakonec dojel čtvrtý, respektive pátý. „Bylo to maximum, které jsme mohli dosáhnout s šedesátikilovým balastem. Michal se s tím ale vyrovnal skvěle, dokázal jet takticky a pohlídat si soupeře a titul si zaslouží. Jen neuvěřitelné, kam se během sezony posunul jezdecky a jak jsme se dokázali společně s týmem závod od závodu zlepšovat,“ hodnotí úspěšnou sezonu manažer týmu Jiří Mičánek jr., se kterým Makeš získal už před dvěma roky titul v Clio Cupu.
„Je to neskutečná radost. Podařilo se nám něco, o čem jsme na začátku sezony ani neuvažovali, zvlášť vůči Tomáši Pekařovi, který má neuvěřitelné zkušenosti s předokolkami,“ hodnotí titul Michal Makeš. „Bylo neuvěřitelné, jak jsme se posouvali, zlepšovali auto, i když jde o mnohem starší model než aktuální leony. A zlepšoval jsem se i já, dokázal z auta vymačkat víc,“ popisuje.
O titul nicméně nakonec bojoval až do úplného závěru posledního závodu. Když jej dokončil, věděl, že se může radovat, i když jen velmi těsně. Brněnská titulová matematika hrála roli v obou víkendových závodech seriálu TCR Eastern Europe. Makeš sice před víkendem nad Pekařem vedl o komfortních 25 bodů, podle pravidel šampionátu se ale dva nejhorší výsledky každému jezdci odečtou. Tato klauzule velmi nahrávala Pekařovi, který měl na kontě dva nedokončené závody a žádný bod se mu tedy neodečítal, zatímco Makeš si musel z náskoku rovnou odečíst 18 bodů.
Oba rivalové v boji o titul na Masarykově okruhu tentokrát zaostávali za modernějšími vozy Cupra Leon týmu Fullinrace Academy. V sobotu závod vyšel lépe Makešovi, který k pětibodovému titulovému rozdílu přihodil ještě dva body navíc. I když jen velmi těsně. „Na konci už auto nefungovalo. Kdyby závod trval ještě o zatáčku déle, tak už Tomáše za sebou neudržím,“ krčí rameny novopečený držitel titulu.
V neděli naopak nad Makešem dominoval Pekař. A na začátku závodu se zdálo, že radovat se může spíš Pekař. „Věděli jsme, že nejnebezpečnější situace je, pokud by Tomáš Pekař vyhrál. I kdybych byl druhý, body stačit nebudou,“ vysvětluje Michal Makeš. Právě tato situace pak na začátku druhého závodu nastala.
Michal Makeš měl po nedělním závodě TCR Eastern Europe velký důvod k radosti. Foto: Petr Frýba
Makeš si s ní ale poradil mistrně. Poté co jej předjel Carol Wittke, dařilo se mu za sebou udržet Bartosze Groszka tak dlouho, aby měl Wittke čas dotáhnout Pekaře a sebrat mu vedení. „Pokud by Carol bojoval s Bartoszem, mohl by jim Tomáš ujet,“ vysvětluje Makeš. Tuto taktiku přitom držel v situaci, kdy měl už extrémní problémy s autem. „Pneumatiky už byly špatné, na výjezdech mě to táhlo ven,“ popisuje.
I přesto že se nakonec propadl na páté místo, klíčový náskok na Pekaře Makeš udržel. „Teď plánuju jen to, jak to oslavíme. Bude to určitě velké,“ naznačil s úsměvem novopečený držitel titulu seriálu TCR Eastern Europe.