Další důležitý krok k návratu MotoGP do Brna. Zástupci pořadatelů a samospráv podepsali v pondělí memorandum o dlouhodobé podpoře závodu. Stalo se tak symbolicky na startovním roštu Masarykova okruhu.
„Příští rok oslavíme 60. výročí prvního závodu MS silničních motocyklů na Masarykově okruhu. Dnešní podpis memoranda vnímám jako další významný milník této dlouhé tradice. Velmi oceňujeme společné úsilí všech zúčastněných stran zajistit dlouhodobou podporu akci, jejíž význam daleko přesahuje hranice motorsportu. VC České republiky je fenoménem s výrazným celospolečenským přínosem, který si tuto péči zaslouží,“ říká k podpisu Karel Hubáček, předseda představenstva Automotodromu Brno.
Na jih Moravy se MotoGP příští rok vrátí po pětileté přestávce. Na Masarykově okruhu se naposledy závodilo v sezoně 2020. V dalším roce už ale závod nebyl zařazen do kalendáře. Chyběly totiž finance na úhradu zalistovacího poplatku a opravu dráhy. Promotér šampionátu Dorna Sports požadoval především položení nového asfaltu, na jehož stav si jezdci dlouhodobě stěžovali.
O pořádání obnovené velké ceny se zasadí především Autoklub České republiky ve spolupráci s okruhem. Významnou podporu ale poskytnou také Jihomoravský kraj, město Brno i stát prostřednictvím Národní sportovní agentury. Veřejné zdroje by měly zafinancovat zhruba polovinu nákladů. Hlavním českým partnerem závodu se stane společnost Creditas.
„Ročně na organizaci závodů přispějeme 35 milionů korun, které ale zároveň vnímáme jako investici do propagace města beze sporu po celém světě. MotoGP patří k Brnu a já se těším na třetí červencový víkend, kdy se na Masarykově okruhu sjedou ti nejlepší motocykloví závodníci,“ prozrazuje brněnská primátorka Markéta Vaňková.
Kromě Karla Hubáčka a Markéty Vaňkové se podpisu memoranda zúčastnili v pondělí také zástupci zbylých dvou subjektů. Za Jihomoravský kraj zpečetil spolupráci jeho hejtman Jan Grolich, za Autoklub České republik byl přítomen prezident Jan Šťovíček.
Nadcházející ročník Velké ceny České republiky se uskuteční od 18. do 20. července. Kontrakt na pořádání závodu platí až do sezony 2029. Návrat závodu byl potvrzen letos v srpnu. Už teď je jasné, že si obnova brněnského podniku vyžádá investice v řádech stovek milionů korun.
Bývalá předsedkyně představenstva Automotodromu Brno Ivana Ulmanová se nechala v rozhovoru pro iDnes.cz slyšet, že Dorna podmiňuje návrat MotoGP do Brna třemi věcmi. Jsou jimi úhrada zalistovacího poplatku, rekonstrukce trati včetně položení nového asfaltu a také zaplacení dlužné částky za přechozí ročník ve výši jednoho milionu euro. S přípravou nového povrchu by se mělo začít v březnu. Vstupenky mají jít do prodeje v listopadu. V současnosti se jedná s Dornou o úpravách únikových zón.
Mistrovství světa silničních motocyklů v Brně poprvé závodilo v roce 1965. Tehdy se ještě jelo na starém okruhu, kde se závod konal až do roku 1982. O pět let později přišel přesun na nově vybudovaný Automotodrom Brno. V posledních pěti letech se staral o organizaci závodu Spolek pro pořádání MotoGP v Brně, který tvořily Jihomoravský kraj a město. Masarykův okruh fungoval pouze jako pronajímatel dráhy.
Čeští fanoušci se mohou příští rok těšit hned na tři velké motocyklové události. V kalendáři mistrovství světa superbiků totiž zůstává Autodrom Most. Podnik se ovšem kvůli návratu MotoGP do Brna přesouvá ze druhé poloviny července na termín 16.-18. května. V Lokti nad Ohří se tradičně uskuteční také motokrosové mistrovství světa, které se pojede týden po MotoGP.
Během doby, kdy Automotodrom Brno v MS silničních motocyklů chyběl, došlo na okruhu k řadě novinek. Tou nejvýraznější je změna majitele. Loni okruh koupila skupina SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Ten Masarykův okruh převzal od A.B.R. Holdingu Karla Abrahama staršího, který byl jeho vlastníkem od roku 2005. Z pozice předsedkyně představenstva letos na vlastní žádost odešla Ivana Ulmanová. Jejím nástupcem se stal Miroslav Bartoš, který se ujal funkce výkonného ředitele.
Foto: Automotodrom Brno
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.