Matěj Pavlíček letos zažil v barvách stáje RTR Projects svou premiérovou sezonu na závodních okruzích. A ta pro něj skončila úspěchem. V ESET Cupu se totiž stal šampionem jak ve sprintovém hodnocení GT4, tak ve vytrvalostních závodech této třídy. Během prvního říjnového víkendu nastoupí spolu s týmem na Sachsenringu, kde si připíše svůj premiérový start v seriálu ADAC GT4 Germany. Ještě předtím si ale našel čas pro náš server a poskytl exkluzivní rozhovor.
Letos jste zažil svou premiérovou sezonu na okruzích. A ta pro vás byla velmi úspěšná. Stal jste se šampionem jak ve sprintových závodech GT4, tak ve vytrvalosti této třídy. Zatímco ve sprintu jste vyhrál osmkrát z devíti startů, ve vytrvalosti jste triumfoval čtyřikrát z pěti případů. Jak jste se sezonou spokojen?
Osobně jsem na začátku tohoto roku ani nevěděl, jestli budu moct usednout za nějaký volant. Když jsem dostal příležitost u RTR Projects, tak jsme tuto sezonu brali jako učení a nic jsme neočekávali. Takže když se nám hned takhle začalo dařit, tak jsme z toho byli všichni nadšení. Nemůžu být spokojenější. Rovněž jsem si skvěle zazávodil. V rámci třídy GT4 bylo často vidět více akce než v nejvyšší GT3.
Ve vytrvalostních závodech jste ve čtyřech případech nastoupil po boku Erika Janiše a jednou také s jediným českým pilotem ve F1 Tomášem Engem. Jak se vám s těmito jezdci spolupracovalo?
Spolupráce s jezdci jako je Erik nebo Tomáš je perfektní. Nemůžu si na nic stěžovat. Od obou jsem získal za tuhle sezonu obrovské množství zkušeností a oba mě posunuli na úplně jinou úroveň.
Společně s Erikem Janišem si letos připsal Matěj Pavlíček v ESET Cupu čtyři vytrvalostní triumfy. Foto: RTR Projects
Kdybyste měl vypíchnout něco konkrétního, co jste se od těchto jezdců naučil, co by to bylo?
Tak například od Erika jsem se naučil, jak hospodařit s pneumatikami a také jak se autu přizpůsobit stylem jízdy, když se chová malinko jinak, než jak by mělo. Od Tomáše jsem se naučil být trochu trpělivější za volantem, nesnažit se v každé zatáčce jet na rekord trati a počkat si na správnou chvíli, kdy přidat plyn.
Jak složité pro vás bylo přejít z motokár do závodního vozu? Říká se, že KTM X-Bow GT4 se svým chováním motokáře hodně podobá...
Tento fakt mohu potvrdit. X-Bow je svým charakterem hodně podobné motokáře. Přechod z motokár byl pro mě překvapivě jednoduchý. Motokáry jsou super průprava na okruhové závody. Asi jediné, na co jsem si musel zvykat, jsou zrcátka a to, že jezdec se jen tak nemůže otočit a kouknout se za sebe. Také jsem si musel zvyknout, že je auto trochu větší než motokára.
Závodíte za tým RTR Projects. Jak se vám u stáje líbí?
S RTR Projects jsem nadmíru spokojen. Trochu jsem se bál, jaký bude přechod z mého motokárového týmu jinam, protože na motokárách jsme byli jako jedna velká rodina. Po této sezoně si ale troufnu říct, že jsem našel další skvělou rodinu. Auto bylo pokaždé perfektně připravené a vše zařízeno. Myslím si, že jsem si nemohl vybrat lépe.
U RTR Projects jsme letos mohli Matěje Pavlíčka vidět ve voze KTM X-Bow GT4. Foto: ESET Cup
Jak přesně vám u stáje s přechodem z motokár k okruhovému závodění pomohli?
U RTR mi pomohli auto rychle poznat. Mechanici mi vysvětlili všechny technické stránky auta. Hodně mi pomohli i moji závodní inženýři Tomáš Fanta a Jiří Rambousek. Erik Janiš mi pomohl pochopit auto z jezdecké stránky. Zařídili úžasné zázemí a možnosti, například šanci mít Tomáše Engeho jako kouče a tak dále.
Doporučil byste stáj RTR Projects i ostatním mladým závodníkům, kteří momentálně pokukují po přesunu z motokár do "velkého motorsportu"? Pokud ano, proč?
Rozhodně ano. RTR Projects má super přístup k mladým jezdcům. A zároveň mají dobrou závodní techniku na přechod z motokár, tedy KTM X-Bow GT4.
Letošní sezona ale pro vás ještě neskončila. Během prvního říjnového víkendu máte na programu start v podniku ADAC GT4 Germany na Sachsenringu. Jak se těšíte?
Na ADAC se neskutečně těším. Jsem trochu nervózní z početného startovního pole, ale nemůžu se dočkat těsných soubojů s ostatními.
Na Sachsenringu jste už testoval. Jak se vám tento okruh zamlouvá?
Sachsenring se mi velice líbí. Je to zajímavý okruh a je hodně těžké zde předjíždět. Už se nemůžu dočkat, až na něm pojedu s GT4.
Na Sachsenring mají u RTR Projects dobré vzpomínky. V roce 2019 si zde totiž jejich posádka ve složení Jan Krabec a Lennart Marioneck připsala ve druhém víkendovém závodě ADAC GT4 Germany vítězství. Foto: RTR Projects
Jaké budou při podniku na Sachsenringu vaše ambice?
Do Německa jedeme s pokorou a s cílem získat co nejvíce zkušeností v početném startovním poli. Samozřejmě pokusíme se být co nejvýše ve výsledkové listině.
Úvodní foto: RTR Projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.