Nová výzva a deset kilo navíc. Galáš míří po vítězném víkendu na legendární Norisring

Na Jáchyma Galáše čeká dva týdny po zisku jeho premiérového triumfu v TCR Europe nová výzva. Čtvrtým podnikem letošního ročníku totiž bude německá městská trať Norisring. Na okruhu, který je legendou kalendáře DTM, se Galáš i TCR Europe představí vůbec poprvé. Galáš se navíc bude muset vypořádat s desetikilovým kompenzačním závažím.

Okruh Norisring je známý zejména díky závodům německého seriálu DTM. V jeho kalendáři platí za jednu z neodmyslitelných položek. Závodění na této trati bude pro Galáše zcela novou zkušeností.

"Zatím jsem něco takového nezažil. Ani na žádném jiném městském okruhu jsem ještě nezávodil. Na Norisringu je pro mě nejzajímavější to, jak je jednoduchý. V podstatě má jen čtyři zatáčky, ty zbylé čtyři se v podstatě ani nedají za zatáčky považovat. Navíc ten okruh má zhruba jen dva kilometry," říká Galáš.

Vzhledem k tomu, že jde o krátkou trať, tak si Galáš uvědomuje, že v kvalifikaci bude problém s hustým provozem na dráze: "Bude důležité najít si místo a zajet dobré kolo. Bude potřeba být přesný. Když někde uděláte chybu, tak to tady budete dohánět jen těžko," upozorňuje český závodník.

Dobrá místa na předjíždění jsou na Norisringu podle Galáše dvě: "Když se člověku v nájezdu do první zatáčky podaří využít větrného pytle, tak se tam dá dobře předjíždět. Je už skoro tradiční, že po startu to tam jezdci pošlou. Otázka zní, jak dobře budete bránit nebo útočit. Podobné to je v poslední zatáčce. Když se vám esíčko, které je před ní, povede lépe než soupeři, tak máte dobrou šanci. Ve vracáku se předjíždí nejlépe," usuzuje.

Vzhledem k úspěšnému víkendu ve Spa-Francorchamps, kde vybojoval při nedělním závodě svůj premiérový triumf, se Galášovi tentokrát nevyhne kompenzační závaží. Na svém Hyundai Elantra poveze deset kilogramů navíc.

"Bude to dost znát při brzdění a na výjezdech. Když se auto rozjíždí, musí překonat extra váhu, aby nabralo rychlost. Vždy je nejlepší, když jedete s co nejmenší hmotností," uvědomuje si.

Do víkendu vstupuje Galáš jako devátý muž průběžného pořadí. Na kontě má rovných 100 bodů. Vicemistrovi seriálu TCR Eastern Europe z roku 2019 se podařilo ve všech dosavadních šesti závodech bodovat a zatím má jasně navrch nad svým zkušenějším týmovým kolegou Maťem Homolou. Slovenský jezdec, který už má na kontě mimo jiné i vítězství v závodě WTCR, se nachází na 14. místě se 42 body. Je ale třeba dodat, že čtyřikrát letos nespatřil cíl. Dvakrát ho vyřadil defekt pneumatiky a dvakrát kolize se soupeřem.

Program čtvrtého podniku odstartují v pátek volné tréninky. První se uskuteční od 9:35 hodin a druhý od 14:00. V sobotu bude na programu kvalifikace (11:10) a poté také první závod (17:40), do kterého jezdci vyrazí podle kvalifikačních výsledků. Neděle bude patřit druhému závodu (17:00). Do něj nejrychlejší desítka z kvalifikace vystartuje v obráceném gardu.

Foto: TCR Europe

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.