Nový tým, nová motorka a v neposlední řadě také nový týmový kolega. Nadcházející sezona MS supersportů bude pro Ondřeje Vostatka ve spoustě ohledů jiná než ta letošní. Pražský jezdec se přesune do české stáje WRP Wepol Racing, kde bude sedlat stroj Ducati Panigale V2. Také se bude moci učit od zkušeného Marcela Schröttera, který se stane jeho parťákem.
"Je pro mě skvělá zpráva, že můžu i nadále pokračovat v mistrovství světa, a navíc společně s týmem, který má kořeny v České republice. Na spolupráci se velmi těším, protože je to pro mě nová příležitost a výzva. Na motocyklu Ducati jsem měl možnost se svézt v roce 2023 a hned jsem dokázal zajet rychlé časy. Jsem moc zvědavý na to, jak se tahle značka za tu dobu posunula. Věřím, že budeme konkurenceschopnými, a budeme společně usilovat o nejlepší výsledky," říká dvacetiletý závodník.
Na scéně MS supersportů vídáme Vostatka již od sezony 2021. Tehdy absolvoval čtyři podniky na motocyklu Yamaha a z nich vytěžil tři body včetně 14. místa před domácími fanoušky v Mostě. To vyústilo ve stálý kontrakt pro rok 2022 u španělského týmu MS Racing. V novém působišti dosáhl nejlépe na dvě desátá místa a celkově obsadil 27. pozici. Přestože měl ale se stájí podepsaný dvouletý kontrakt, muselo se jeho působení na světové scéně přerušit.
MS Racing se totiž před sezonou 2023 kvůli finančním problémům sloučil s týmem MIE Racing Honda a na Vostatka nezbylo místo. Část sezony sice strávil ve španělských supersportech s českou stájí New2 Project, na závěrečné čtyři podniky se ale vrátil do MS s týmem PTR Triumph. S touto ekipou pokračoval i letos. Dokázal sice vylepšit své nejlepší výsledky, když si v italské Cremoně připsal osmé, respektive deváté místo, celkově však obsadil 20. příčku. Jeho kolega Tom Booth-Amos na tom byl výrazně lépe - skončil desátý a jednou si připsal dokonce třetí pozici.
"Vždycky bylo naším cílem mít v týmu českého jezdce. V Ondrovi vidíme velký potenciál, a proto je pro nás prioritou jeho další rozvoj a dosažení co nejlepších výsledků v jeho kariéře. Věřím, že do našeho týmu skvěle zapadne, a bude pro nás přinosem," vysvětluje majitel stáje WRP Wepol Racing Luděk Weagh angažování Vostatka, kterého s týmem již brzy čeká první společné testování.
Jak Vostatek, tak WRP Wepol Racing účinkovali letos v MS supersportů na motocyklech Triumph. Český tým, který se do šampionátu vrátil po tříleté pauze, nasazoval celý rok Johna McPheeho. Na druhém motocyklu se prostřídali Jorge Navarro, Lorenzo Baldassarri, Kevin Calia a Luca de Vleeschauwer.
Přechod na motocykly Ducati znamená, že už si Vostatek ani jeho tým nebudou moci stěžovat na nekvalitní materiál. Stroj Panigale V2 totiž v posledních dvou sezonách určuje na scéně světových supersportů krok. Loni si s ním dojel pro titul Nicoló Bulega, letos Adrián Huertas. Za zmínku stojí rovněž skutečnost, že během roku 2024 dokázala Ducati vyhrát hned osmnáct z 24 závodů. Kromě deseti triumfů šampiona Huertase jsme byli svědky také sedmi výher celkově třetího Yariho Montelly. Jednou uspěl i Niki Tuuli.
Vostatek bude mít příští rok po svém boku zkušeného kolegu. Týmové barvy totiž bude hájit i Marcel Schrötter. Jednatřicetiletý Němec působil v období 2012-2022 jako stálý jezdec v mistrovství světa třídy Moto2. Supersporty jsou jeho hlavním programem od roku 2023. Dosud nasbíral 11 pódiových umístění a loni skončil dokonce třetí celkově.
Luděk Weagh nemá od Schröttera skromná očekávání. "Marcel je velmi zkušený jezdec, který již dosáhl řady skvělých výsledků nejen v této kategorii. Jsem si jist, že na našem motocyklu brzy získá i své první vítězství v MS supersportů," odhaluje ambice.
Kdo nahradí Ondřeje Vostatka u stáje PTR Triumph, zatím nebylo oznámeno. Jisté je, že zůstává Tom Booth-Amos. Jako jeden z kandidátů na pozici jeho týmového kolegy ovšem přichází v úvahu Oliver Bayliss. Syn trojnásobného mistra světa supebiků a vítěze Velké ceny Valencie MotoGP z roku 2006 Troye Baylisse s týmem testoval při dvoudenních posezonních testech v Jerezu.
V tuto chvíli nelze jednoznačně potvrdit, že Ondřej Vostatek bude příští rok v MS třídy Supersport jediným Čechem. Letos se kromě něj v šampionátu ukázal také Filip Feigl, který se představil na divokou kartu v Mostě. Kromě toho závodil v německém mistrovství IDM, kde obsadil osmou příčku.
Ještě v úvodu letošní sezony se dalo jako o kandidátovi na přestup do třídy Supersport hovořit o Petru Svobodovi. Ten loni v třístovkách vyhrál dva závody a skončil celkově šestý. Také v úvodu letošního ročníku patřil mezi uchazeče o titul. Jeho sezona ale skončila předčasně už při třetím podniku v Misanu. V prvním závodě se Svoboda nedokázal vyhnout Juliu Garcíovi, u kterého se objevily problémy s motorem. Výsledkem byl pád a zlomeniny holenní a lýtkové kosti. Ke svým plánům na rok 2025 se prozatím nevyjádřil.
V třístovkách letos působil jako stálý jezdec také Filip Novotný, který závodil za tým Jakuba Smrže. V Mostě se na divokou kartu ukázal Daniel Tureček.
Smržova stáj pro příští rok zvažuje angažování zkušeného Itala Kevina Sabatucciho, který ve světových třístovkách působí už od sezony 2018 a vyhrál zde jeden závod. Sabatucci se s týmem minulý víkend zúčastil závěrečného podniku španělského mistrovství v Jerezu, kde si připsal deváté a desáté místo. Kromě Novotného letos za Smrž Racing závodili také Američan Christopher Clark a britský jezdec Sullivan Mounsey.
Foto: Ondřej Vostatek via Facebook
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.