Třetí místo ve třídě A8. To je výsledek, který si z posledního podniku letošní sezony Zeknova Carbonia Cupu v Mostě odnesl Patrik Kirov. Jezdec stáje EXPRES AUTO dosáhl při svém třetím automobilovém závodě na již druhou trofej a na okruhy se plánuje vrátit i v příštím roce.
„Bylo to zajímavé. Pěkně jsme si zazávodili. Chvíli jsem se naháněl s jedním Volkswagenem Scirocco a třetí místo samozřejmě také potěší, i když jsme ho získali se štěstím,“ hodnotil své mostecké vystoupení Kirov, který usedl do vozu Škoda Octavia KTCR Evo.
Závěrečný podnik letošní sezony Zeknova Carbonia Cupu byl pro Kirova teprve třetím automobilovým závodem v životě. Ten první absolvoval s Octavií v červenci a ve třídě A8 dojel na pátém místě. Své další vystoupení si odbyl o dva měsíce později při vytrvalostním závodě ESET Cupu v Brně, tentokrát pro změnu se speciálem Cupra Leon Competición TCR. Za jeho volantem se střídal společně s Radoslavem Obrtalem a dvojice to společně dotáhla k vítězství ve třídě TCX.
Ačkoli do svého druhého závodu s Octavií vstupoval Kirov s mnohem větším množstvím zkušeností než v červenci, neměl žádná vysoká očekávání. Jelikož součástí startovní listiny byla mimo jiné trojice protoypů Praga R1 v rukou Jiřího Rumla, Alexe Tlustého a Romana Vácy nebo Lotus Elise s Pavlem Zemanem, zdál se boj o stupně vítězů jako utopie. Nakonec se ale věci vyvinuly trochu jinak.
Kirov totiž zvládal závodem proplouvat bez větších potíží. To samé ovšem nemohli říct všichni. „Jedna z Pragovek měla technickou závadu a odstoupila. Také Lotus jsem zahlédl odstavený," přibližuje jezdec průběh závodu, který mu nakonec přinesl překvapivý bronz ve třídě. Kromě toho dosáhl i na 11. místo v absolutním pořadí skupiny A+, kde čelil konkurenci dalších 29 vozů.
Navzdory neočekávaným stupňům vítězů neopouštěl Kirov okruh zcela spokojen. „Spíše než na výsledek jsem se soustředil na čas, který jsem chtěl zajet. Bohužel se mi to ale nepodařilo, což mě mrzí,“ přiznává. Situaci mu ztížilo mimo jiné počasí. „Bylo chladněji. Za vyšších teplot by se možná nějaká ta vteřinka našla,“ myslí si.
Během podniku byl Kirovovi po ruce Vít Smejkal. Současný jezdec TCR Eastern Europe, který se spolu se svým týmovým kolegou Petrem Čížkem dělí o vedení stáje EXPRES AUTO, měl pro svého svěřence slova chvály. „Jel parádně. Oproti předchozímu startu zlepšil svůj čas o vteřinu. I závodní tempo měl velice dobré,“ ocenil výkon začínajícího závodníka Smejkal, který se s modelem Octavia KTCR EVO stal v roce 2013 celkovým vítězem Zeknova Carbonia Cupu ve skupině A.
Patrik Kirov má sice pro letošek odzávoděno, jeho spolupráce s EXPRES AUTO ovšem nekončí. „S Patrikem a Romanem Nováčkem, který letos bohužel nemohl kvůli velkému pracovnímu vytížení závodit, plánujeme ještě testovat. Oba mají chuť závodit a momentálně jednáme o příští sezoně,“ prozrazuje Vít Smejkal.
Pokud jde o Kirova, ten vidí svou budoucnost spíše v Octavii. „Nějaké plány bych měl. Pořád to ale beru především jako zábavu. Nic velkého jako TCR nechystám. Přemýšlím o track days nebo o Carbonia Cupu,“ dodává.
Foto: Dušan Belica/Zeknova Carbonia Cup
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.