Na okruhu v chorvatském Grobniku pokračuje o víkendu čtvrtým podnikem letošní sezona seriálu ESET Cup. V akci nebude chybět ani brněnská stáj RTR Projects, která nasadí hned dva vozy. Zatímco majitel stáje Tomáš Miniberger nastoupí s KTM X-Bow GTX, s KTM X-Bow GT4 budou závodit Matěj Pavlíček a Erik Janiš.
KTM X-Bow GTX nasadí RTR Projects v letošním ročníku ESET Cupu podruhé. První start se odehrál v květnu na Slovakiaringu a skončil třemi pódiovými umístěními. Zatímco v prvním sprintu obsadil v hodnocení GTC druhé místo Tomáš Miniberger, ve druhé jízdě bral stříbro Sergej Pavlovec. Ve vytrvalosti oba nastoupili společně a v rámci GTC zvítězili. Navíc jim nechybělo mnoho ani k celkovému pódiu. V absolutní klasifikaci totiž obsadili čtvrtou pozici.
V Grobniku absolvuje KTM X-Bow GTX stejný program jako na Slovensku, tedy dva sprintové závody a jedno vytrvalostní klání. Do všech jízd tentokrát nastoupí Miniberger sám. Primárním cílem bude opět pokračovat v seznamování s vozem. U týmu ale současně věří, že by chorvatský okruh mohl autu svědčit.
„Cílem pro letošní rok je GTX co nejlépe poznat v závodním režimu na různých tratích. A proto jsme tady. Budeme zkoušet různé pneumatiky, různá nastavení a budeme zvědaví na odezvu, která přijde. Samozřejmě jsme ale závodníci a chceme vyhrát. Myslíme si, že by nám tato trať mohla vyhovovat. Je rychlá a přitom technická. Lehkým vozům sedí. Špatně se tu ale předjíždí. Nebude to tedy úplně jednoduché,“ uvedl Tomáš Miniberger.
GT4: Pavlíček se pokusí přiblížit k titulům
V kategorii GT4 se bude stáj soustředit zejména na Matěje Pavlíčka. Pro toho se sice jedná o první rok na velkých okruzích, vstup na tuto scénu mu ale vyšel skvěle a po první polovině sezony vede jak sprintové hodnocení, tak vytrvalostní klasifikaci této kategorie. V Grobniku tradičně nastoupí v obou sprintech a ve vytrvalosti a pokusí se opět přiblížit ke konečnému cíli, kterým je zisk titulů.
„Před začátkem sezony bylo naším cílem dostat Matěje z motokár do závodních aut a chceme to dotáhnout do vítězného konce. Proto tomu nyní ve sprintech i ve vytrvalosti podřizujeme všechno. Chceme ho připravit tak, aby se z něj stal závodní jezdec, který je schopen nastoupit do seriálu jako ADAC GT4 Germany. Slovakiaring je pro něj úplně nová trať a jsme zvědaví, jak se mu na ní bude dařit. Doufáme, že neztratí bodový náskok, který má na svého nejbližšího pronásledovatele,“ dodává Miniberger.
Matěj Pavlíček se v Chorvatsku pokusí navázat na slibný vstup do sezony. Foto: RTR Projects
Zatímco ve sprintu vyhrál Pavlíček ze šesti dosavadních závodů pět, ve vytrvalosti triumfoval dvakrát ze tří případů. Na obě vytrvalostní vítězství dosáhl společně s Erikem Janišem, který byl jeho parťákem při úvodních dvou závodech sezony na Hungaroringu a Slovakiaringu. Při červnovém podniku v polské Poznani s Pavlíčkem utvořil posádku bývalý pilot formule 1 Tomáš Enge a společně dosáhli na druhou příčku. V Grobniku bude ale jeho parťákem opět Janiš. Dvojice tak zaútočí již na třetí letošní vytrvalostní vítězství.
Úvodní foto: RTR Projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.