Petr Lisa s Pavlem Sovičkou budou cílit na upevnění celkového vedení ve vytrvalostním hodnocení třídy GTX, druhý jmenovaný se pokusí využít příležitosti a posunout se nahoru i ve sprintové klasifikaci této třídy. Stáj RTR projects vstoupí o víkendu v Mostě do závěrečné části letošní sezony ESET Cupu.
„Tak jako v předchozích závodech chceme dát co nejvíce času za volantem Pavlovi. V Mostě už oba naši jezdci odjeli spoustu kilometrů a také my máme odtud spoustu dat,“ říká výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta.
Pavel Sovička toho v minulosti v Mostě odjezdil hodně při motocyklových závodech a také při podnicích seriálu Carbonia Cup. V rámci tohoto seriálu zde stejně jako tým RTR projects závodil jen letos hned dvakrát. Nadcházející víkend ale pro něj bude přesto v něčem jiný.
„Odjel jsem tu toho sice spoustu, ale ne s GTX. V něm jsem teď navíc delší dobu neseděl. V podstatě se s ním tedy budu znovu seznamovat a hledat rychlost. Díky Petru Lisovi a jeho simulátoru jsem ovšem odjel v rámci přípravy spoustu kilometrů, takže doufám, že to zúročím,“ věří Sovička.
I pro Petra Lisu bude nadcházející závodní víkend v Mostě svým způsobem odlišný, přestože toho na dráze rovněž odjel už spoustu: „Nikdy jsem tu nezávodil, jenom jsem se tu účastnil track days. I tak ale tuto trať dobře znám. Mám ji najetou i na simulátoru,“ neobává se.
Zatímco ve vytrvalosti se Lisa se Sovičkou budou snažit udržet ve třídě GTX průběžné vedení, při sprintech se Sovička pokusí postoupit nahoru ze současného třetího místa. K tomu bude mít dobrou příležitost. Vedoucí duo Alexander Ober a Bernhard Löffler totiž v předběžné startovní listině nefiguruje. Zatímco za Oberem zaostává Sovička o 13 bodů, Löffler má o sedm bodů více.
U stáje RTR projects si všichni dobře uvědomují, že velmi důležitá bude tento víkend kvalifikace. Autodrom Most je totiž technickou a úzkou tratí, která mnoho možností pro předjíždění nenabízí.
„Jsou tu pouze dvě reálná místa na předjíždění. Jedním z nich je úvodní šikana. Díky cílové rovince se totiž můžete vyvézt za soupeřem. Prostor pak máte možná i v předposlední zatáčce, ale je to ošemetné. Soupeř může být o něco slabší, pokud ale pojede dobře defenzivně, tak v podstatě nebude možné ho předjet,“ upozorňuje Lisa.
Výzvu nejspíše bude představovat i počasí. Existuje totiž velké riziko, že v Mostě o víkendu zaprší. Petra Lisu něco takového příliš netrápí.
„Je mi jedno, jestli bude sucho nebo mokro. Na vodě se mi nejezdí špatně. Pokud ale bude mokro, obávám se, že by mohlo v první zatáčce dojít ke karambolům. Podmínky ale budou mít všichni stejné a já se přizpůsobím čemukoli,“ je připraven.
Pavel Sovička naopak jasně preferuje sucho: „Ještě toho nemám s autem tolik naježděno. Na Red Bull Ringu jsme sice jeli částečně na mokru, to ale bylo stále na suchých pneumatikách. Pro mě by tedy bylo lepší sucho, asi to tak ale nebude,“ myslí si.
První závodní akce víkendu čeká na RTR projects v sobotu od 13:40 hodin, kdy bude na programu první sprint. Hodinová vytrvalost bude následovat od 18:00. Nedělní sprint se bude konat od 13:10.
Foto: RTR projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.