Správná sázka na slicky ve smíšených podmínkách i boj s Porsche. Sovička nasbíral na Red Bull Ringu další zkušenosti

Pilot stáje RTR projects Pavel Sovička opouštěl třetí podnik ESET Cupu na Red Bull Ringu obohacen o nové zkušenosti. Zatímco v prvním sprintu se musel na suchých pneumatikách vypořádat s nástrahami mokré dráhy, ve druhém si užil souboj s Franzem Lahmerem. Výsledkem byla dvě čtvrtá místa ve třídě GTX.

"Bojovali jsme od začátku až do konce. V prvním sprintu se jelo zčásti na mokru, takže si to Pavel příliš neužil, protože hledal přilnavost a bylo to pro něj těžké. Druhý sprint už byl ale takový, jaký jsme očekávali. V posledním kole se nám podařilo po dlouhém boji předjet Porsche 992. Díky tomu tak Pavel vystoupil z auta v euforii a nadšený. Přesně proto to děláme," hodnotil víkend pozitivně výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta.

První závod se konal v náročných podmínkách, trať totiž osychala po dešti a tým zvolil riskantnější strategii startu na slickách. Pro Sovičku měl ale úspěšně dokončený závod ohromný přínos: "Jízda na mokré dráze se suchými pneumatikami pro mě byla zkušeností k nezaplacení. Bylo ale potřeba být opatrný. Věděl jsem, že máme před sebou ještě jeden závod a nechtěl jsem auto rozbít. Navíc jsem viděl, že první tři jezdci v GTX mi poodjeli. Hlavně jsem chtěl dojet do cíle," uvedl Sovička po prvním sprintu.

Částečně mokrá trať nachytala řadu jezdců. Nejhůře dopadl Piotr Wira, který svůj Mercedes AMG GT3 rozbil už v zaváděcím kole. Kvůli jeho nehodě musel být závod přerušen. Podle Tomáše Fanty mělo ředitelství závodu přistoupit ke startu opatrněji. "Do budoucna by to chtělo odjet za zpomalovacím vozem alespoň dvě nebo tři kola, aby se všichni mohli rozkoukat a zahřát. Bylo by to tak bezpečné. Podmínky totiž nebyly ideální. Navíc je tu spousta začínajících jezdců v silných autech a nikdo to sem nepřijel rozbít," myslí si.

Současně na Fantu zapůsobilo, jakým způsobem se dařilo Sovičkovi ve složitých podmínkách zlepšovat: "Bylo to pro něj něco naprosto nového. Během závodu jsme ale postupně snižovali ABS i kontrolu trakce a když trať osychala, tak jsme zrychlovali a získávali důvěru," pochválil svého jezdce.

Vítězná bitva s Porsche

Čtvrté místo ve třídě GTX zajel Sovička i ve druhém sprintu. Zde se jeho vystoupení neslo zejména ve znamení boje s Franzem Lahmerem ve voze Porsche 992 Cup. Rakušana, který ovšem bodoval ve třídě GTC, se mu podařilo udolat až v samotném závěru.

"Užíval jsem si to, jelo se nám daleko lépe. Tým trefil úplně skvěle strategii s pneumatikami. Pěkně jsme si je rozjeli a také tlaky byly perfektní. Díky tomu auto neklouzalo a fungovalo po celý závod. Jsem tedy spokojen," pochvaloval si Sovička.

Mrzela ho jenom jedna chyba: "Pokazil jsem restart. Chyboval jsem tam a pak jsem se zablokoval právě za Porsche. Ideálně bylo naším cílem jet okolo X-Bow GTX stáje Razoon. Dlouho jsem se ale zasekl za Lahmerem a kvůli tomu jsem na X-Bow ztrácel vteřinu na kolo. Je to sice škoda, je ale super, že jsme nasbírali takové zkušenosti," dodal.

I přes dvojici čtvrtých míst zůstává Sovička na druhé příčce průběžného pořadí sprintu třídy GTX. Za vedoucím Alexanderem Oberem zaostává o 23 bodů.

Sovička se měl původně na Red Bull Ringu představit i ve vytrvalostním závodě spolu s Petrem Lisou. Dvojici ale nakonec ve startu zabránil problém s aktuátorem převodovky, který se objevil těsně před začátkem hodinové vytrvalosti.

Hned za týden si stáj RTR projects zazávodí na Red Bull Ringu znovu. Na programu totiž bude druhý podnik seriálu GT2 European Series. Jeho sezona začala v dubnu v italské Monze a RTR projects do ní vstoupilo slibně. Jan Krabec totiž v obou jízdách ovládl amatérské hodnocení a současně vybojoval druhé, respektive třetí místo celkově.

Foto: RTR projects

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.