Rozpálená Itálie jako příležitost. RTR projects se těší na technické Misano

Technická trať, která vozům KTM X-Bow vyhovuje. Stáj RTR projects cítí před čtvrtým letošním podnikem GT2 European Series v Misanu šanci na dobrý výsledek. Pro všechny jezdce stáje přitom půjde na italském okruhu o první start.

„Je to technická trať, zejména první sektor,“ popisuje okruh Maťo Homola. „Minulý rok tu bylo KTM rychlé. Ve druhém sektoru sice na rovince trochu ztrácelo, mohli jsme ale vidět, že čtveřice nejlepších aut byla velmi vyrovnaná. Určitě by nám to tu mělo sedět a docela si věříme,“ dodává slovenský jezdec, který se znovu bude dělit o prostor za volantem s Davitem Kajaiou a bojovat s ním o body do hodnocení třídy PRO-AM.

Ačkoli má Homola bohaté zkušenosti zejména z prestižních závodů cestovních vozů včetně WTCR nebo TCR Europe, patří Misano mezi tratě, kde ještě nikdy nestartoval. Davit Kajaia, který se k týmu připojil v červnu při podniku ve Spa-Francorchamps, je na tom stejně. U Homoly se ovšem nedá říct, že by trať ležící v provincii Rimini neznal.

„Letos jsme tu byli na předsezonních testech. To nám hodně pomohlo. Je to celkem pěkná trať, trochu taková motokárová. Sice mám raději rychlé zatáčky a druhý sektor s dlouhou natřikrát zalomenou rovinkou a pravým vracákem, ale je to fajn okruh,“ dodává slovenský jezdec.

Během víkendu jsou v Misanu očekávány vysoké teploty. Víkend proto bude výzvou hned v několika směrech. „Má být kolem 30 stupňů. Bude to velký nápor pro jezdce i techniku,“ uvědomuje si Maťo Homola. „Misano je navíc tratí, kde si moc neoddechnete. Pokud jde o pneumatiky, tak s nimi určitě budeme muset hospodařit mnohem více než ve Spa, kde bylo relativně chladno,“ dodává.

RTR projects vyšle opět do boje dva vozy KTM X-Bow. Ve druhém rakouském speciálu budou znovu sedět Petr Lisa a Viktor Mráz, kteří pojedou v rámci AM. I tato dvojice bude v Misanu závodit poprvé. Petr Lisa ovšem sdílí optimismus Maťa Homoly. „Je to velmi technická trať. Věřím, že KTM bude sedět a zajedeme dobrý výsledek,“ myslí si český závodník.

Oficiální program závodního víkendu začíná v pátek, kdy se uskuteční volný trénink (11:00) a předkvalifikace (17:30). Sobotu zahájí dvojice kvalifikačních bitev (10:20 a 10:50), po kterých už budou následovat hodinové závody. Sobotní začne v 16:30, nedělní v 9:15.

Foto: GT2 European Series

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.