Tomáš Miniberger si při předposledním podniku letošního ročníku ESET Cupu na Slovakia Ringu užil svůj návrat za volant vozu KTM X-Bow GTX. Jezdec stáje RTR projects si v obou sprintových kláních zabojoval se soupeři z jiných kategorií. Zejména se mu povedlo sobotní vystoupení, kdy se po startu z 19. místa propracoval až na dvanácté. Ve vytrvalosti bohužel tým zastavily technické problémy.
„Tomáš si skvěle zazávodil a zajel velmi dobré výsledky i v konkurenci jiných kategorií. Podmínky přitom byly kvůli vysokým teplotám extrémní. V neděli nás jenom mrzel výjezd zpomalovacího vozu v závěru. Díky nízké hmotnosti auta a lepšímu hospodaření s pneumatikami jsme totiž věřili, že bychom mohli v posledních kolech zabojovat. Nakonec jsme ale tuto výhodu využít nemohli,“ shrnul vystoupení svého týmu na Slovensku výkonný ředitel Tomáš Fanta.
Vstup do víkendu nebyl pro Minibergera jednoduchý. Kvalifikaci na první sprint totiž narušily tři červené vlajky, kvůli kterým nemohl pilot stáje RTR projects zajet dobré kolo. Startoval proto až devatenáctý.
V závodě se mu ale podařilo probíjet dopředu a po řadě soubojů zdolal například vozy Lamborghini Huracán a Porsche 992 Cup ze třídy GTC nebo také některé z účastníků královské třídy GT3. Nakonec obsadil 12. pozici. S ostatními kategoriemi držel Miniberger krok i v neděli. Tentokrát se umístil na 14. pozici. Mrzela ho ovšem ztracená příležitost na konci závodu.
„Bohužel jsem šetřil pneumatiky, abych poté měl výhodu v závěrečné části závodu. Pak ale vyjel zpomalovací vůz, který zůstal na dráze až do cíle. Čtyři kola, během kterých jsme na to mohli zatlačit, jsme tak ztratili,“ vysvětluje.
Okruh v Orechové Potoni ale opouštěl velmi dobře naladěn, a to zejména díky chování vozu KTM X-Bow GTX: „Musím říct, že jsem si perfektně zazávodil a byl jsem unešen z toho, jak auto v těchto extrémních podmínkách funguje. Byla radost s ním jezdit. V technických pasážích má totiž perfektní ovladatelnost. Během prvního závodu jsem v podstatě pořád jen předjížděl. Celkově to bylo výborné závodění,“ užil si svůj návrat.
RTR projects se na Slovakia Ringu představilo i v sobotním vytrvalostním závodě. V jeho úvodu seděl za volantem KTM X-Bow GTX Petr Lisa, který se měl zhruba v polovině vystřídat s Tomášem Minibergerem. K tomu už ale nakonec nedošlo. Vystoupení stáje totiž trvalo pouhá čtyři kola.
„Roztrhal se nám řemen pohánějící alternátor a vodní pumpu. Kvůli tomu nám výrazně stoupla teplota a museli jsme zajet do boxů. Vzápětí bylo jasné, že už dál nevyjedeme,“ popisuje Lisa svůj konec.
Závěrečný podnik ESET Cupu bude pro RTR projects domácí. Od 9. do 10. září se totiž pojede na Masarykově okruhu v Brně. Do něj tým půjde ve slibné pozici. Zatímco ve vytrvalostním hodnocení třídy GTX vedou Petr Lisa a Pavel Sovička s náskokem dvou bodů před Václavem Janíkem, ve sprintu patří Sovičkovi druhé místo se ztrátou pouhých čtyř bodů na Alexandera Obera.
Foto: RTR projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.