RTR Projects zahájilo přípravy na novou sezonu. Knopp zaujal, v plánu je vstup do prestižní série

Rok 2021 sice stále ještě není u konce, u brněnské stáje RTR Projects ale neotálejí a již začali s přípravou na sezonu 2022. Během tohoto měsíce tým absolvoval třídenní test na maďarském okruhu Pannonia Ring. Zde měl k dispozici vozy KTM X-Bow GT4 a KTM X-Bow GT4 Evo. Svezli se s nimi Matěj Pavlíček a Josef Knopp. Druhý jmenovaný, pro kterého šlo o první testy s týmem, zanechal dobrý dojem. Pro rok 2022 má stáj v plánu vstoupit do zatím blíže nespecifikovaného seriálu závodů vozů GT4.

Konec roku 2021 se blíží a u stáje RTR Projects už tak plánují sezonu 2022. V rámci přípravy se tento měsíc brněnský tým vydal na maďarský okruh Pannonia Ring, kde absolvoval třídenní testy. Do nich nasadil celkem dva vozy KTM X-Bow. Kromě svého vlastního auta specifikace GT4 měl tým k dispozici také vůz KTM X-Bow GT4 Evo, tedy nejnovější verzi vozu GT4. Tu si stáj zapůjčila od KTM.

Při testech se na závodní dráze objevil Matěj Pavlíček, který letos při své premiérové sezoně na okruzích vybojoval v ESET Cupu titul šampiona jak ve sprintu GT4, tak ve vytrvalostních závodech této třídy. Šanci ale dostal i Josef Knopp. Jméno plzeňského rodáka může být povědomé zejména formulovým fanouškům. Během roku 2020 se totiž objevil v německém, italském i arabskoemirátském šampionátu F4. Kromě toho otestoval při posezonních testech i monopost FIA F3 u stáje Charouz Racing System. Letos se vrátil na motokárovou scénu, kde účinkoval jako tovární jezdec stáje Tony Kart.

"Chtěli jsme pečlivě potrénovat a dokonale projet vozy. Zejména jsme chtěli lépe poznat vůz specifikace Evo, abychom mohli učinit podložený výběr auta pro sezonu 2022. Během prvního dne jsme se věnovali nastavování aut a zbylé dva dny jsme jezdili. Chtěli jsme, aby jezdci odcházeli s pocitem, že autu dobře rozumí, ovládají ho a vědí, na co si například dát pozor," popisuje majitel stáje Tomáš Miniberger cíle testů.

Stáj RTR Projects měla na Pannonia Ringu k dispozici mimo jiné i nejnovější Evo specifikaci vozu KTM X-Bow GT4. Foto: RTR Projects

Dobrý dojem při premiéře

Pro Josefa Knoppa se jednalo o první svezení s vozem specifikace GT4. A po skončení testů u něj panovala velká spokojenost: "Byla to pro mě velmi příjemná zkušenost. Nesmírně jsem si to užil. Když porovnám GT4 s motokárou, tak největší rozdíl vidím v přítlaku, váze a velikosti. Oproti formuli zase můžete s GT4 jet agresivněji. Formule je takový ploužák," zhodnotil sedmnáctiletý jezdec své maďarské vystoupení.

Dobrý dojem udělal Knopp i na Tomáše Minibergera: „Je opravdu dobrý. Jde o vyježděného borce, který to má v hlavě srovnané. Pokud si s Matějem opravdu sednou do jednoho auta, tak si myslím, že budou schopni jezdit hodně vepředu,“ neskrýval šéf stáje nadšení.

S Minibergerem souhlasí také Matěj Pavlíček: „S Pepou se známe už od motokár. Jsme kamarádi a oba jsme nadšení z toho, že bychom mohli spolupracovat. Kdyby to vyšlo, tak si myslím, že bychom tvořili super tým,“ říká.

V Maďarsku pro RTR Projects testovali Matěj Pavlíček a také bývalý jezdec F4 Josef Knopp (na snímku spolu s Erikem Janišem). Foto: RTR Projects

Vstup do prestižní série

Tomáš Miniberger se rovněž vyjádřil ohledně budoucích plánů stáje. Konkrétní ale zatím být nechce: „Velice rádi bychom brzy oznámili vstup do prestižního šampionátu závodů vozů GT4, a to právě s těmito dvěma jezdci (Pavlíček a Knopp – pozn. red.),“ naznačuje. Stáj bychom ale příští rok nemuseli v závodech třídy GT4 vídat jen s jedním autem: „Rádi bychom obsadili i druhé auto specifikace GT4,“ dodává Miniberger.

Další zimní testy mají nyní u RTR Projects v plánu ve Španělsku.

Úvodní foto: RTR Projects

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.