Světlá výška a pneumatiky. Faktory, které mohou GT2 v Zandvoortu rozhodnout, ví RTR projects

KTM dostalo nižší světlou výšku, bude ale potřeba přizpůsobit se pneumatikám. To je výzva, která čeká na tým RTR projects při druhém letošním podniku GT2 European Series v nizozemském Zandvoortu. Brněnská stáj vysílá kromě Maťa Homoly a Laury Kraihamerové do boje také Ondřeje Rokose s Petrem Lisou ve voze Mercedes-AMG.

„Dostali jsme lepší světlou výšku, čehož se budeme snažit využít,“ říká výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta ke změně, která může na technické trati nedaleko Amsterdamu přinést vozu KTM X-Bow lepší přítlak a stabilitu v zatáčkách. Svou roli ale sehraje také „černé zlato“. „Budeme muset přizpůsobit nastavení pneumatikám. Letos se jezdí na nové směsi a ta nám na Paul Ricard v závěrečných kolech odcházela. Bude potřeba se na to zaměřit,“ upozorňuje Fanta.

Na 4,3 kilometru dlouhou trať, jejíž součástí jsou mimo jiné dvě klopené zatáčky, zamíří seriál GT2 European Series vůbec poprvé. A u RTR projects budou muset být velmi přizpůsobiví. Jezdci totiž dostanou k dispozici pouze dvě páteční tréninkové jízdy o celkové délce dvou hodin. „Je to náročná trať a nikdo tu moc netestoval. Pátku budeme muset maximálně využít,“ říká Fanta.

Ačkoli pro GT2 European Series je Zandvoort novinkou, u Maťa Homoly a Laury Kraihamerové je tomu trochu jinak. Posádka vozu KTM už totiž s touto tratí zkušenosti má. Homola je získal díky působení v prestižních seriálech závodů cestovních vozů WTCR a TCR Europe a jeho poslední start se datuje k roku 2021. Kraihamerová zde ovšem naposledy jela v roce 2019 při ADAC GT4 Germany – to bylo ještě předtím, než okruh v roce 2020 prošel výraznou přestavbou kvůli návratu do kalendáře F1.

„Určitě to pro mě bude trochu překvapení,“ počítá Kraihamerová. To ale nic nemění na tom, že se tovární jezdkyně KTM do Nizozemska těší. „Mám na Zandvoort dobré vzpomínky a vždy jsem ho měla ráda. Je to trať, která je těžká a musíte tu být stateční,“ dodává.

Při prvním společném startu v Le Castellet ukázala slovensko-rakouská dvojice potenciál. Ve druhém závodě ji sice zastavila technická závada, v první jízdě ale skončila jen těsně pod stupni vítězů.

„Chceme navázat na rychlost, kterou jsme ukázali. Věřím, že tentokrát ji proměníme v pódium,“ je Maťo Homola bojovně naladěn. Rovněž se domnívá, že okruh Zandvoort bude vozu vyhovovat. „Je tu jenom jedna dlouhá rovinka, jinak je to kompletně technické. KTM je v pomalých zatáčkách dobré. Důležité bude najít správné nastavení. Skoro všechny zatáčky jsou tu pravé, levých je jenom pár. Zejména pro levé pneumatiky to proto bude výzva. Věřím ale, že teď už o nich máme více informací a budeme připravenější,“ dodává.

Lisa s Rokosem na neznámém místě

Ve třídě PRO-AM budou bojovat o úspěch Maťo Homola a Laura Kraihamerová, v rámci klasifikace AM se naděje týmu RTR projects upínají k české dvojici Petr Lisa a Ondřej Rokos, kteří startují s vozem Mercedes-AMG. Při prvním závodním víkendu se dvojici zadařilo ve druhé jízdě. Tu dokončila jako třetí a nebýt nezaviněné kolize, mohla bojovat o ještě lepší umístění. Tentokrát ale oba jezdci míří na trať, kde nejenže ještě nikdy nezávodili, ale dokonce ani netestovali.

„Jsme připravení,“ věří Petr Lisa. „S Ondrou jsme toho hodně najezdili na simulátoru a věřím, že to teď zúročíme. Je to trať, která se mi líbí. Je správně technická, má rychlé pasáže a také klopénky. Uvidíme, jak sedne Mercedesu,“ dodává.

Také na Ondřeje Rokose zatím dělá nizozemský okruh dobrý dojem. „Těším se. Je to rychlá trať a jsem zvědavý, co mi přinese. Nic podobného s klopenými zatáčkami jsme zatím nejeli. Uvidíme, co na to řeknou pneumatiky. Bude to zajímavé,“ doplňuje svého kolegu.

Druhý letošní podnik GT2 European Series se jede jako součást doprovodného programu prestižního seriálu GT World Challenge Europe. První závod se uskuteční v sobotu od 13:20, druhý v neděli od 9:40. Oba potrvají hodinu a bude je možné sledovat živě na YouTube kanálu GTWorld.

Foto: GT2 European Series

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.