Třetí ostrý start pro nové auto, tentokrát ovšem na trati zcela jiného charakteru. Stáj RTR projects vyráží se svým druhým KTM X-Bow GT2 na Autodrom Most. Zde si s ním při podniku seriálu Zeknova Carbonia Cup zazávodí Tomáš Miniberger. S modelem RR nastoupí Sergej Pavlovec.
„Tato zkouška bude pro naše auto v řadě věcí jiná. Přesto ale věříme, že dosáhneme na dobrý výsledek. Chceme ukázat, že KTM X-Bow GT2 dokáže být konkurenceschopné na jakékoli trati, ať už jde o Slovakia Ring, Spa-Francorchamps nebo Most,“ říká výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta.
Právě ze Spa-Francorchamps se RTR projects na severozápad Čech vydává. Podniku Zeknova Carbonia Cupu se totiž zúčastní pouhé tři dny poté, co s Maťem Homolou a Petrem Lisou vybojovalo třetí místo v rámci třídy Pro-Am při závodě GT2 European Series. „Vlastně jsme jenom přijeli, vybalili věci, poté se znovu sbalili a vyrazili,“ přibližuje Fanta nabitý program svého týmu.
Oba předchozí starty nového GT2 se odehrály na Slovakia Ringu. Nejprve Tomáš Miniberger zaznamenal třetí a druhé místo ve skupině A9 při závodech Zeknova Carbonia Cupu. Následovalo vystoupení při ESET Cupu, kde zazářil především Reinhard Kofler. Rakušan při prvním sprintu suverénně triumfoval nejenom ve třídě GTX, ale také absolutně mezi GT vozy. Při vytrvalosti pak Kofler vybojoval s Tomášem Minibergerem stříbro v rámci třídy GTX. Tento výsledek Miniberger zopakoval o den později ve sprintu.
Autodrom Most se v porovnání se Slovakia Ringem o hodně liší. Jedná se o mnohem techničtější trať, která navíc nabízí výrazně méně příležitostí pro předjíždění. „Samozřejmě budeme muset zvolit jiné nastavení,“ říká Tomáš Fanta, který se plánuje s týmem zaměřit i na start závodu. „Chceme si to natrénovat. V Mostě je něco takového kvůli úvodní šikaně trochu komplikované,“ dodává.
Druhý vůz KTM X-Bow GT2 chce RTR projects ještě letos nasadit do vybraných podniků seriálu GT2 European Series. V této sérii tým působí s jedním autem už od loňska. V sezoně 2023 si za jeho volantem dojel pro titul mezi amatéry Jan Krabec. Letos stáj boduje do kategorie Pro-Am a také zde se jí daří sbírat úspěchy. Když pomineme třetí pozici Petra Lisy a Maťa Homoly z posledního závodu ve Spa-Francorchamps, uspěla brněnská ekipa také při úvodním podniku v Le Castellet. Zde dokázali Krabec a Homola vybojovat nejprve třetí místo v prvním závodě a poté vítězství ve druhé jízdě.
Tým RTR projects nebude v Mostě reprezentovat pouze Tomáš Miniberger. V akci se objeví i model KTM X-Bow RR, za jehož volantem bude bojovat o úspěch ve třídě C5 Sergej Pavlovec. Běloruský jezdec se pokusí navázat na triumf z červnového závodu v Brně.
„Tak jako vždy se moc těším,“ říká Pavlovec, který má mostecký okruh rád. „Každá trať má něco svého a výjimkou není ani Most. Pasáž Matador a poslední dvě zatáčky před cílovou rovinkou jsou skvělé,“ dodává.
Při závodě v Brně se Pavlovec rozhodně nenudil. Na cestě za triumfem ho potrápil především Miroslav Šimon, který startoval se stejnou technikou. Ačkoli je v Mostě předjíždění mnohem složitější, neobává se Pavlovec nudného závodu. „Trať je sice užší, ale na předjíždění si tu vždy místo najdu. Chce to jen trochu trpělivosti,“ říká.
Čtvrtý letošní podnik Zeknova Carbonia Cupu se koná ve středu 3. července. Zatímco skupina A+ vyrazí do akce od 16:05 hodin, závod skupiny C začne přesně o hodinu později.
Foto: ESET Cup/Petr Frýba, Zeknova Carbonia Cup/Dušan Belica, RTR projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.