Závodní simulace, test různých nastavení motocyklu a nakonec 11. příčka v kombinovaných výsledcích. To byly oficiální předsezonní testy třídy Moto2 v Portimau v podání Filipa Salače. V prvním závodě sezony cílí český jezdec na bodovaný výsledek.
Oficiální testy se uskutečnily krátce poté, co se Salač svezl v Jerezu. Zde šlo sice o soukromé testování, účastnily se ho ale všechny týmy ze startovního pole. Salač obsadil v kombinovaných výsledcích 15. místo. V Portugalsku si ale polepšil.
V pátek začal mladoboleslavský rodák časem 1:43,539 a 12. místem. V sobotu, kdy se ráno jezdilo po nočním dešti na mokru, se českému jezdci zrychlit nepodařilo. Jeho nejlepší kolo mělo hodnotu 1:43,650 a stačilo na 14. pozici. Neděle byla v podání Salače nejlepší. Zrychlil na 1:42,636. Jak během závěrečného dne, tak v kombinovaných výsledcích testů obsadil 11. místo. Na desátého Alberta Arenase ztratil pouhých 60 tisícin sekundy.
"Vyzkoušeli jsme různá nastavení a v každém výjezdu jsme se dokázali zlepšit, takže celý test hodnotím opravdu pozitivně," byl Salač spokojen.
Závěrečný den sice přinesl závodníkovi stáje Gresini osobní maximum, během něj mu ale nešlo jenom o zajíždění rychlých časů.
"Poslední den jsme se rozhodli pro simulaci závodu. Podařilo se mi zajíždět dobré časy a v průběhu této simulace i zrychlovat. To znamená, že jsme odvedli dobrou práci," říká.
Neděle se ale u českého jezdce neobešla bez pádu. K zemi šel v neděli ráno.
Salač měl opět navrch před svým týmovým kolegou Jeremym Alcobou. Španěl letos u týmu nahradí Alessandra Zacconeho. Přichází z týmu Liqui Moly Intact GP. Za Gresiniho už ale v minulosti odjel tři sezony v Moto3. Při testech v Portimau se stále sžíval s novou motorkou. Během posledního dne se konečně začal cítit dobře. V kombinovaných výsledcích ale skončil i přesto šestnáctý a za Salačem zaostal o 303 tisícin.
Během nadcházejícího víkendu už si Salač v Portimau zazávodí. Uskuteční se zde totiž první podnik letošní sezony.
"Naším cílem je získat body. Přistoupíme k tomu ale s klidem. Sezona bude dlouhá a já nechci hned v prvním závodě udělat nějakou hloupou chybu," nehodlá Salač riskovat.
Loňský závod v Portugalsku skončil pro Salače dvěma body za 14. místo. Byly to ale hodně utrápené body. Závod byl přerušen poté, co spadlo kvůli kapkám deště několik jezdců. Po restartu Salač nazul mokré gumy, déšť ale nepřišel a hodně tak se svou motorkou zápasil. Za ním dojel pouze jeho kolega Alessandro Zaccone, který zvolil stejnou strategii.
Pro Salače skončily bodovanými výsledky i všechny předchozí závody, které v Algave jako jezdec mistrovství světa odjel. V roce 2021, kdy ještě Salač závodil v Moto3, se zde konaly hned dva závody - Velká cena Portugalska a Velká cena Algarve. V nich obsadil 13., respektive 10. příčku. V roce 2020 se Velké ceny Portugalska nezúčastnil poté, co se zranil při tréninku na Velkou cenu Valencie.
Jako jasný favorit vstupuje do letošní sezony třídy Moto2 Pedro Acosta. Teprve osmnáctiletý Španěl letos odjede v prostřední kubatuře druhou sezonu. Přesunul se do ní poté, co se v roce 2021 stal šampionem Moto3 hned v první sezoně. Loni se sice ze začátku se strojem Moto2 sžíval, nakonec ale vyhrál tři závody a skončil celkově pátý. A během letošních předsezonních testů kraloval.
Zatímco při soukromém testování v Jerezu ovládl oba dny, v Portimau byl nejrychlejší ve dvou z celkových tří testovacích dnů a na první příčce se umístil i v kombinovaných výsledcích. Za Acostou se v Portugalsku umístili jeho krajané Fermín Aldeguer a Arón Canet.
Positive work today ????????
— Pedro Acosta (@37_pedroacosta) March 18, 2023
Trabajo muy positivo hoy ????????#PortimaoTest #PA37 #37pedroacosta #motogp pic.twitter.com/Q3ORVJJRsk
Ve vůbec ne dobré situaci se ale před sezonou nachází loňský vicemistr Aj Ogura. Japonec totiž musel vynechat testy poté, co si po pádu při motokrosovém tréninku vykloubil zápěstí, zlomil člunkovou kost a poškodil vazy. Je otázkou, zdali stihne první závod.
Foto: Gresini Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.