Salač se v závodě Moto3 dlouho držel s vedoucí skupinou, nakonec získal šest bodů

Jezdec třídy Moto3 Filip Salač se při Velké ceně Emilie-Romagni dlouho držel v kontaktu s čelem závodu. Nakonec ale jezdec stáje PrüstelGP na druhý čas z kvalifikace nenavázal a dojel do cíle jako desátý.

Český závodník Filip Salač před sebou má závěrečnou trojici závodů ve třídě Moto3. První z nich čeká budoucího jezdce týmu Gresini v Moto2 tento víkend. Bude jím Velká cena Emilie-Romagni, která se uskuteční v Misanu. Na okruh Marca Simoncelliho letos zavítá světový šampionát už podruhé. Poprvé se zde představil již v září v rámci Velké ceny San Marina.

Salač vstupuje do víkendu jako sedmnáctý muž průběžného pořadí. Dosud nasbíral 46 bodů. Prvních osm letošních závodů absolvoval v barvách týmu Snipers. S ním také dosáhl svého nejlepšího výsledku v sezoně, když dokončil jako druhý Velkou cenu Francie v Le Mans. Od srpnové Velké ceny Štýrska se ovšem vrátil ke stáji Prüstel, za kterou závodil již v roce 2019. První tři letošní starty za ni pro něj sice skončily bodovaným výsledkem, poslední tři závody ale nedokončil. Nyní se tak pokusí tuto nelichotivou sérii ukončit.

"Dva týdny jsou dlouhá pauza. O to více jsem ale nadšený z toho, že se brzy znovu posadím na motorku," říká Salač, který si třítýdenní mezeru mezi velkými cenami Ameriky a Emilie-Romagni zkrátil o týden startem v mosteckém podniku FIM EWC. "Poslední závod v Misanu nebyl zrovna nejlepší. Stále ale mám tuto trať hodně rád, což mohlo být vidět ve volných trénincích a na tom, jaký pokrok jsem během víkendu udělal. Těším se na to, až uvidím, čeho můžeme s týmem tento víkend dosáhnout," dodává.

Získá Filip Salač po třech závodech s nulou konečně body? Foto: PrüstelGP

Jakožto závodníkovi mistrovství světa se Salačovi podařilo v Misanu bodovat pouze jednou. Stalo se tak hned při jeho prvním startu na této trati v roce 2019, kdy obsadil devátou příčku. Kromě letošního prvního závodu zde vyšel s prázdnou také z obou loňských klání. Zatímco ve Velké ceně San Marina obsadil 20. pozici, Velkou cenu Emilie-Romagni dokončil jako šestnáctý.

Pátek

První volný trénink

První volný trénink se konal na mokré dráze. A Filipu Salačovi přinesl třetí místo. Jezdec stáje PrüstelGP dosáhl tohoto výsledku s časem 1:53,362.

Druhý volný trénink

I druhý trénink se konal na mokré dráze. Filip Salač sice v závěru upadl, zajel ale pátý nejrychlejší čas. Páté místo mu po pátečních jízdách patří i v kombinovaných tréninkových výsledcích.

Sobota

Třetí volný trénink

I třetí volný trénink se v Misanu konal na mokré trati. Na posledních deset minut sice dorazil na okruh déšť, předtím ale byla většina startovního pole schopna vylepšit své časy z pátku. Filip Salač se opět pohyboval vepředu. Zajel čtvrtý čas. Čtvrté místo mu navíc patřilo i v kombinovaných výsledcích tréninků a zajistil si tak postup rovnou do druhé části kvalifikace.

 

Sobota
 

Kvalifikace

Kvalifikace se konala na osychající trati. A Filipu Salačovi se podařilo pro neděli vybojovat start z první řady. Jezdec stáje PrüstelGP totiž zajel druhý čas. Nad jeho síly byl pouze Niccoló Antonelli, který porazil českého závodníka o šest desetin sekundy.

Neděle

Warm-up

Ráno sice v Misanu svítilo slunce, po předchozím dešti ale byla trať stále mokrá. Filip Salač zajel 18. čas.

Závod

Hned v úvodních metrech Salač z pódiových pozic vypadl. Do první zatáčky totiž najížděl jako čtvrtý. Ještě během prvního kola se navíc přes českého závodníka dostal i Stefano Nepa, což pro Salače znamenalo pád na pátou pozici. Jezdec týmu PrüstelGP se navíc musel mít na pozoru i před Jaumem Masiou, který jel za ním a ve druhém kole se před Salače skutečně dostal. Současně ale oba překonali Riccarda Rossiho a Salač tak najížděl do třetího kola jako pátý.

V dalších momentech závodu se Salač usadil na páté příčce. Stefano Nepa, Niccoló Antonelli, Jaume Masiá a Izan Guevara ale nebyli daleko. Dvacet kol před koncem se navíc Salač posunul před  Guevaru a byl čtvrtý. Vedoucí skupinu tou dobou tvořilo devět závodníků. Kromě zmíněné pětice byli blízko i Pedro Acosta, Xavier Artigas, Darryn Binder a Ajumu Sasaki.

V dalším kole se Salač dokázal vrátit na pódiové pozice. Posunul se totiž na třetí místo před Stefana Nepu. V té chvíli tak po dráze kroužil za vedoucím Antonellim a druhým Masiou. Jeho pobyt na bronzové příčce ale netrval dlouho, protože o pár zatáček později se před něj Nepa vrátil. Propad českého závodníka navíc pokračoval i ve zbytku kola a do dalšího okruhu najížděl až jako sedmý. Později navíc ztratil další dvě pozice a figuroval tak na deváté příčce.

Patnáct kol před koncem se Salač posunul na osmou příčku před Artigase. Ještě v tom samém kole mu ale Španěl předjetí vrátil. Vedoucí skupina se Artigasovi se Salačem po jejich souboji vzdálila. Dotahovali se na ně navíc desátý Dennis Foggia s jedenáctým Andreou Mignem. Čtrnáct kol před koncem se oba dostali před Salače a ten se tak propadl na 11. místo.

Na jedenácté příčce zůstával Salač i v dalších okamžicích. Prvních jedenáct jezdců se ale opět sjelo dohromady a český jezdec tak byl i nadále v kontaktu s vedoucí skupinou. Jedenáct kol před koncem předjel navíc Artigase a byl desátý. Další posun přišel vzápětí, když upadl Andrea Migno.

V dalších kolech zůstával Salač devátý. Začala se mu ale vzdalovat vidina pódiového umístění. Vedoucí skupina se totiž ztenčila na čtveřici Foggia, Masiá, Binder a Guevara. Těsně před Salačem jezdil na osmém místě Sasaki. Český jezdec si ale současně musel hlídat záda. Byl na něj totiž nalepený Artigas.

Šest kol před koncem havaroval do té doby třetí Guevara, což Salačovi pomohlo k posunu na osmé místo. Vzápětí byl ale znovu devátý, protože ho předjel Romano Fenati. Devátou pozici poté držel Salač i v dalších kolech. V posledním kole ho ale pokořil Xavier Artigas a nakonec skončil na desáté příčce.

V celkovém pořadí šampionátu se Salač propadl na 18. místo. Na kontě má 52 bodů.

Výsledky ZDE
Průběžné pořadí ZDE

Úvodní foto: Prüstel GP

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.