Nové modro-červeno-bílé zbarvení i sponzor z Číny. Stáj Gresini představila motocykly, na kterých budou letos její jezdci včetně českého závodníka Filipa Salače účinkovat v mistrovství světa třídy Moto2. Mladoboleslavský rodák bude cílit na umístění mezi nejlepšími deseti.
"V posledních závodech roku 2022 jsme odvedli dobrou práci a doufám, že nový ročník začneme tak, jak jsme skončili ten předchozí. Mým cílem je nasbírat co nejvíce zkušeností a budu se snažit dokončit každý ze závodů v nejlepší desítce. Bude to pro mě velice důležitá sezona. Už totiž nejsem nováček a je tím pádem čas, abych ukázal svůj opravdový potenciál," uvědomuje si Salač před startem nové sezony.
Letošní zbarvení strojů stáje Gresini se od toho loňského liší. V roce 2022 dominovala na motocyklech světle modrá. Ta zde zůstává i letos, ve velké míře zde ale bude zastoupena také červená s bílou. Bude tomu tak díky příchodu nového hlavního sponzora - čínského výrobce motocyklů QJ Motor. Ten kromě vysokoobjemových motorek vyrábí také elektrické motocykly a skútry. Hlavním sponzorem stáje Gresini pro Moto2 bude v nadcházejících třech sezonách. V rámci partnerství budou jezdci týmu mimo jiné využívat skútry čínské značky pro přepravu v paddocku.
V nových barvách bychom měli Salače vidět na závodní dráze poprvé v březnu. Od 17. do 19. března jsou totiž na programu předsezonní testy pro třídy Moto2 a Moto3 v portugalském Algarve. Tam o týden později rovněž odstartuje nová sezona.
Ještě předtím se bude Salač připravovat ve Španělsku: "Nyní se přesouvám do Španělska, abych mohl co nejlépe potrénovat a byl připraven na první testy. Doufám, že všechno půjde podle plánu a že atmosféra v týmu bude stejná jako loni, kdy byla úžasná," dodává náš reprezentant.
Při své nováčkovské sezoně ve třídě Moto2 dokázal Salač nasbírat celkem 45 bodů. S nimi se umístil na celkové 20. příčce. Nejvíce zazářil při deštivé Velké ceně Thajska, kde dojel na druhém místě a získal tak své první pódium v prostřední kubatuře. Šlo o jeho druhé umístění na stupních vítězů v rámci MS. O rok dříve dojel v podobných podmínkách druhý při závodě Moto3 v Le Mans.
Salač měl během loňské sezony jasně navrch před svým týmovým kolegou, kterým byl další nováček v Moto2 Alessandro Zaccone. Ital získal jen devět bodů a s nimi skončil na 24. pozici. Pro letošní ročník už sedačku nesehnal a vrací se zpět do MotoE, kde v roce 2021 dokázal jeden závod vyhrát.
Novým týmovým kolegou Salače se letos stane Jeremy Alcoba. Španěl má stejně jako Salač v Moto2 na kontě jednu sezonu. V ní závodil za stáj Liqui Moly Intact GP a skončil na celkovém 18. místě, o 27 bodů před Salačem. Tým Gresini ale pro něj není cizím prostředím. V období 2019-2021 za něj totiž závodil v Moto3 a třikrát v jeho barvách dojel na pódiu.
Před letošní sezonou má Alcoba o něco vyšší ambice než Salač: "Cílem je být v nejlepší pětce v každém závodě, a proč ne, získávat pódia a vítězství. Vím, že musím zejména v sobotu tvrdě makat. Právě kvalifikace byly loni mou slabinou. V neděli naopak máme potenciál zůstat na předních příčkách," říká.
Stejně jako Salač se i Alcoba objevil v MS poprvé v roce 2018, kdy odjel tři závody za stáj Estrella Galicia. I v roce 2019 se v nejslabší kubatuře ukázal pouze příležitostně, když nastoupil dvakrát za Gresiniho. Stálým účastníkem MS se stal až v roce 2020. Největším úspěchem jeho kariéry je titul juniorského šampiona z roku 2019.
Foto: Gresini Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.