Musím zlepšit brzdy, říká Salač před rakouským závodem Moto2. Cílem je další desítka

Zlepšit se na brzdách a vybojovat již třetí umístění mezi nejlepšími deseti za sebou. Takový je cíl jezdce třídy Moto2 Filipa Salače před víkendovou Velkou cenou Rakouska na Red Bull Ringu, kde se budou muset závodníci vypořádat i s novou šikanou.

"Po Silverstone se na motorce cítím úžasně, chová se perfektně. Nyní se ale musím trochu zlepšit na brzdných bodech, které tady v Rakousku jsou. Budu se také muset sžít s novou konfigurací. Tato trať nepatří v kalendáři mezi nejobtížnější. Je to pro mě tak trochu domácí závod. Během víkendu se budu snažit pravidelně umisťovat v nejlepší desítce. Nemůžu se dočkat, až znovu vyjedu na trať a budu tak jako vždy pořádně makat," říká ke svým cílům jezdec stáje Gresini.

Po posledních dvou závodech mohl být Salač velmi spokojen. Zatímco na konci června se v nizozemském Assenu poprvé probojoval do nejlepší desítky a projel cílem jako desátý, před dvěma týdny si na britském okruhu Silverstone ještě o o trochu polepšil - obsadil devátou příčku. Díky tomu se v průběžném pořadí posunul na 20. místo, které drží s 21 body. Začíná tak unikat svému týmovému kolegovi Alessandru Zacconemu. Ital, který je letos stejně jako Salač v Moto2 nováčkem, totiž dosud posbíral pouze šest bodů a je na celkové 26. pozici. To se Salačovi v době, kdy se uzavírají smlouvy na další rok, rozhodně hodí.

Letošní Velká cena Rakouska bude pro závodníky trochu jiná než ty předchozí. Rychlá levotočivá zatáčka číslo dva totiž byla přepracována v šikanu. Organizátoři se touto změnou snaží zvýšit bezpečnost okruhu. V roce 2020 totiž ve druhé zatáčce došlo ke kontaktu Franca Morbidelliho s Johannem Zarcem. Jejich motocykly poté letěly vzduchem směrem ke třetí zatáčce a Valentino Rossi s Maverickem Viňalesem tehdy mohli děkovat Bohu, že je stroje jejich havarujících soupeřů nezasáhly.

Umístění v nejlepší desítce, které bude tento víkend Salačovým cílem, ještě na Red Bull Ringu v rámci MS nikdy nevybojoval. Při svém premiérovém vystoupení na této trati v roce 2019 skončil ve třídě Moto3 jako devatenáctý. V letech 2020 a 2021 závodil na tomto okruhu hned dvakrát - nejen v rámci VC Rakouska, ale také v rámci VC Štýrska. Zatímco v roce 2020 VC Rakouska nedokončil, při VC Štýrska bodoval dvanáctým místem. Jeho nejlepším výsledkem na této dráze je 11. místo, na které dosáhl při loňské VC Štýrska. VC Rakouska 2021 dokončil jako dvanáctý.

I přesto už ale Salač na Red Bull Ringu na stupních vítězů stál. V roce 2018 zde bral třetí příčku ve druhé víkendové jízdě juniorského seriálu Red Bull Rookies Cup.

Držitelem nejlepšího českého výsledku v historii Velké ceny Rakouska napříč všemi třídami je Jakub Kornfeil. Ten zde v roce 2019 dokončil závod třídy Moto3 na osmé pozici.

Program letošní VC Rakouska začne pro třídu Moto2 v pátek dvojicí volných tréninků. Zatímco první odstartuje v 10:55, druhý v 15:10. V sobotu bude na programu třetí volný trénink (10:55) a poté kvalifikace (15:10). Víkend završí v neděli warm-up (9:20) a poté už samotný závod (12:20).

Foto: Gresini Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.