Špinavá trať nebo zkrácený závodní víkend na dva dny. Mimo jiné i to jsou výzvy, se kterými se český závodník Filip Salač bude muset porvat při svém třetím vystoupení v mistrovství světa třídy Moto2, který se o víkendu uskuteční na okruhu v argentinském Termasu de Río Hondo. Jezdec stáje Gresini se zde pokusí vybojovat své první body.
Při prvním závodě sezony mistrovství světa třídy Moto2 v Kataru ukázal Filip Salač slibnou rychlost a zatímco v kvalifikaci obsadil čtvrté místo, v úvodních kolech závodu se byl schopen držet na šesté příčce v blízkosti svých soupeřů. Jeho účinkování ale ukončil ve třetím kole pád. V indonéské Mandalice se mu na katarskou formu navázat nepodařilo. Jezdec stáje Gresini bojoval s chováním přední části svého motocyklu a obsadil pouze 21. místo. Nyní ho čeká třetí pokus o zisk prvních bodů v Moto2. Odehraje se na okruhu v argentinském Termasu de Río Hondo.
Na tento okruh se mistrovství světa silničních motocyklů vrací po třech letech. V uplynulých dvou sezonách se zde totiž nejelo kvůli koronavirové pandemii. Salač tak má s touto tratí zkušenosti pouze z roku 2019. Tehdy se ještě nacházel ve své premiérové kompletní sezoně ve třídě Moto3. Závodil za stáj PrüstelGP, kde byl jeho týmovým kolegou krajan Jakub Kornfeil. Ani pro jednoho z nich se ale tehdy v Argentině nejednalo o šťastnou neděli. Oba totiž potkal v závodě pád a zatímco Kornfeil obsadil až 24. místo, Salač skončil dokonce až 25.
Špatné vzpomínky ale nemění nic na tom, že se Salač letos do Argentiny těší: "Nemůžu se dočkat, až tady pojedu. Je to jedna z mých oblíbených tratí a jsem si jistý, že s Moto2 to bude ještě větší zábava. Při posledních dvou podnicích jsme ukázali, že máme rychlost. K tomu, abychom byli schopni získat první body, ale stále potřebujeme udělat poslední krok," říká před začátkem víkendu rodák z Mladé Boleslavi.
Návrat do Argentiny pravděpodobně nebude pro závodníky jednoduchý. Kromě toho, že zde dva roky nejel světový motocyklový šampionát, není trať příliš často využívána ani jinými seriály. Dá se tedy očekávat, že na začátku víkendu bude špinavá a málo nagumovaná. Jezdci si tak budou muset dávat pozor na nízkou přilnavost.
A aby toho nebylo málo, budou moci závodníci asfalt začít čistit a pogumovávat až od soboty. Poslední letadlo přepravující vybavení stájí se totiž kvůli technickým problémům zpozdí a do Argentiny přiletí až v pátek. To donutilo pořadatele celý páteční program, kdy měly mít všechny třídy na programu první dva volné tréninky, zrušit.
A broken down cargo freighter has thrown the #MotoGP schedule for the #ArgentinaGP at Termas de Rio Hondo into chaos. https://t.co/tpDuLoNH1z pic.twitter.com/xFe2OmcmYM
— Asphalt & Rubber (@Asphalt_Rubber) March 31, 2022
Kvůli této změně čeká na jezdce a týmy velmi nabitá sobota. Zatímco při běžném závodním víkendu se sobota v případě nižších tříd skládá pouze ze závěrečného volného tréninku a kvalifikace, tentokrát odjedou nižší kategorie před kvalifikací hned dva tréninky. Stejný počet tréninkových jízd bude mít k dispozici i nejvyšší třída MotoGP.
Jako vedoucí muž průběžného pořadí třídy Moto2 přijíždí do Argentiny Celestino Vietti. Jezdec stáje Valentina Rossiho zatím ani jednou nechyběl na stupních vítězů. Zatímco v Kataru vyhrál, v Indonésii dojel druhý. Na svém kontě má 45 bodů. Dvě "bedny" má ale na kontě i celkově druhý Arón Canet (36 bodů), který skončil v Kataru druhý a v Indonésii třetí. Třetí místo patří Samu Lowesovi (29 bodů).
U týmu Gresini nečeká na první body pouze Filip Salač. Nulu má na svém kontě prozatím i další nováček v této kategorii a a současně týmový kolega českého závodníka Alessandro Zaccone. Ital, který loni vyhrál jeden závod elektrické kategorie MotoE, si z prvních dvou závodů odnesl 22. a 24. místo.
Úvodní foto: Gresini Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.