Sestava česko-japonské stáje MIE Racing Honda pro příští sezonu mistrovství světa superbiků už je kompletní. Krátce po potvrzení příchodu Erica Granada bylo oznámeno, že s týmem bude pokračovat Hafizh Syahrin.
"Jsem velice šťastný, že s týmem MIE Racing Honda zůstanu i v příští sezoně. Vím, že Midori (šéfka stáje Midori Moriwakiová - pozn. red.) dává pro rok 2023 dohromady silnější balíček. Já se mezitím budu soustředit na to, abych do toho dal vše. Pokusím se stavět na zkušenostech, které jsem získal letos a mým cílem bude dojet v každém závodě na bodech. Hlavně chci být konkurenceschopnější a jsem připraven pořádně makat, abych toho dosáhl," uvedl Syahrin k prodloužení smlouvy.
Rozhodnutí zůstat s týmem nebylo pro malajsijského závodníka jednoznačné. Nebylo sice žádným tajemstvím, že MIE Racing Honda o jeho služby stojí i nadále, Syahrin ovšem zvažoval, zdali by pro něj nebylo lepší přejít do jiného týmu.
"Dostal jsem tu stejnou nabídku. Stále ale přemýšlím, jestli zůstanu nebo ne. Zdá se, že to příští rok bude zajímavé. Byl bych šťastný, kdybych zůstal v paddocku. Budu usilovat o to, abych pokračoval. Promluvím si s týmem více, abych zjistil, jaká možnost je pro mě na příští rok nejlepší. Chci být konkurenceschopný. Chci alespoň něco ukázat na předních příčkách startovního pole a nechci na tom být stejně jako letos," váhal Syahrin s podpisem smlouvy ještě před předposledním podnikem v indonéské Mandalice.
Pro Syahrina byla letošní sezona v MS superbiků premiérovou. Během ní dokázal nasbírat celkem 10 bodů a v šampionátu skončil na 23. příčce. Jeho nejlepším výsledkem bylo 12. místo. Na něj dosáhl při druhém víkendovém závodě na Autodromu Most. Malajsijec porazil svého týmového kolegu Leandra Mercada. Argentinský jezdec nasbíral pouze tři body, které mu stačily jen na 29. pozici.
Před přestupem do MS superbiků a MIE Racing Hondy působil Syahrin v mistrovství světa silničních motocyklů. V sezonách 2018 a 2019 dokonce závodil ve vrcholné MotoGP za tým Tech 3 - v první sezoně na motocyklu Yamaha, ve druhé na KTM. Nejlépe dojel devátý při Velké ceně Argentiny 2018. Zatímco v sezoně 2018 obsadil celkovou šestnáctou příčku se 46 body, o rok později nasbíral jen devět bodů a skončil dvacátý třetí. Více se mu dařilo v Moto2. Tam dojel třikrát na stupních vítězů.
Ani nový týmový kolega Hafizhe Syahrina Eric Granado nebude příští rok u MIE Racing Hondy úplným nováčkem. Brazilec totiž za tým jel už v roce 2020 podnik v Estorilu. Mezi jeho největší úspěchy patří čtyři tituly v brazilském superbikovém šampionátu, titul evropského šampiona Moto2 z roku 2017 nebo letošní titul vicemistra v MotoE.
V MotoE bude Granado pokračovat i příští rok s týmem LCR. To znamená, že se bude muset vypořádat s jednou termínovou kolizí. Podniky MotoE v Misanu a klání MS superbiků se totiž pojedou o stejném víkendu - 9.-10. září. Zatím není jasné, čemu dá Granado přednost. Misano ovšem bude posledním podnikem v sezoně MotoE a pokud by do něj Brazilec šel s nadějí na titul jako letos, dá se předpokládat, že by superbiky dostaly košem a u MIE Racing Hondy by se museli ohlédnout po náhradě.
Zdá se, že MIE Racing Honda nebude příští rok představovat jedinou českou stopu ve startovním poli MS superbiků. Nadějně to totiž vypadá i v případě Olivera Königa. Zatím sice nebylo nic oficiálně potvrzeno, podle několika neoficiálních zdrojů by ale měl český jezdec i v roce 2023 pokračovat se španělským týmem Orelac.
Během své první kompletní sezony v MS superbiků König dlouho čekal na svůj první bod. Nakonec ale získal hned tři. Nejprve dojel patnáctý při druhém závodě v indonéské Mandalice a závěrečný závod na australském Phillip Islandu dokončil jako čtrnáctý. Celkově skončil dvacátý sedmý.
České zástupce budou opět moci podpořit domácí fanoušci. O víkendu 28.-30. července se totiž pojede na Autodromu Most.
Foto: MIE Racing Honda
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.