Stáj RTR Projects mohla ze čtvrtého podniku letošního ročníku ESET Cupu v chorvatském Grobniku odjíždět s velmi dobrou náladou. Tomáš Miniberger si připsal v obou sprintových závodech vozů GT celkové vítězství a současně vyhrál v obou sprintech i ve vytrvalostním závodě třídu GTC. Matěj Pavlíček ovládl v rámci třídy GT4 sobotní sprint a ve stejném hodnocení triumfoval i při vytrvalostním závodě s Erikem Janišem.
Letošní sezona ESET Cupu pokračovala o víkendu čtvrtým podnikem. Jeho dějištěm byl okruh v chorvatském Grobniku. V akci nechyběla ani stáj RTR Projects. Brněnský tým nasadil do boje dva vozy. S KTM X-Bow GTX nastoupil v rámci kategorie GTC Tomáš Miniberger, který se zúčastnil obou sprintů a také vytrvalostního závodu. Za volantem KTM X-Bow GT4 se objevili Matěj Pavlíček a Erik Janiš. Zatímco v prvním víkendovém sprintovém závodě nastoupil Pavlíček sám, ve vytrvalosti jela dvojice společně.
Miniberger dominoval sprintům
Sprintové závody nemohli Tomáši Minibergerovi vyjít lépe. Již před začátkem víkendu majitel stáje věřil, že trať bude vozu KTM X-Bow GTX sedět. A při sobotní kvalifikaci pro první závod bylo jasné, že na jeho slovech něco bude. Miniberger si totiž nejenže vyjel pole position v rámci hodnocení GTC, ale také zajel druhý nejrychlejší čas celkově. V závodě se mu pak podařilo celkově zvítězit. A v nedělním sprintu z toho byl další celkový triumf. V tomto případě už startoval z pole position, které si vyjel v ranní kvalifikaci.
Kromě celkových vítězství si Miniberger v obou sprintech samozřejmě připsal i prvenství ve třídě GTC. Na to dosáhl také v hodinovém vytrvalostním závodě, který uzavřel sobotní program. Na stupně vítězů vystoupil po vytrvalostním klání také v celkovém pořadí, kde obsadil třetí místo.
„Podařilo se nám najít nastavení, které by podle nás mohlo být dobrým výchozím bodem pro další kroky. V zásadě jsem si to užíval. Mám tuto trať rád. Je rytmická a náročná. Když uděláte chybu v první zatáčce, tak už ji nenapravíte. Našemu autu okruh svědčil. Takže jsem spokojen,“ uvedl Miniberger po skončení víkendu.
Nikdy jsem nejel v lepším autě. Jsem s ním opravdu spokojený. Je velice příjemné na ovládání. Za celý víkend jsem nezažil jedinou krizovou situaci, kterou bych nebyl schopen vyřešit. Pracujeme na tom, aby auto bylo vyvážené a aby netrpělo nedotáčivostí. Na druhou stranu ale nechceme, aby bylo záludné vzadu. Potřebujeme, aby pneumatiky vydržely dvě až tři hodiny. Chceme vůz nasazovat ve vytrvalostních závodech,“ dodal.
Tomáš Miniberger si v obou sprintech připsal celkové vítězství. Foto: Petr Frýba
Pavlíček se přiblížil k titulům
Radost ale týmu RTR Projects nedělaly během víkendu pouze výsledky Tomáše Minibergera, ale také Matěje Pavlíčka. Ten si v sobotu připsal již šesté letošní vítězství ve sprintovém hodnocení třídy GT4. Kromě sprintu ale během soboty triumfoval také při vytrvalostním závodě spolu se svým parťákem Erikem Janišem. Pro dvojici se jednalo o třetí letošní vytrvalostní triumf ze tří společných startů. Jak ve sprintu, tak ve vytrvalosti tedy Pavlíček navýšil svůj náskok v čele průběžného pořadí.
„Matěj si nejenže udržel svůj náskok v šampionátu, ale dokonce ho zvýšil. Za to jsme velice rádi. Cením si především jeho prvního závodu, kdy v podstatě po celou dobu bojoval o pozice a nakonec vyhrál,“ pochválil svého svěřence Tomáš Miniberger.
Matěj Pavlíček je po závodech v Grobniku opět o něco blíže titulům jak ve sprintu, tak ve vytrvalosti GT4. Foto: Petr Frýba
Během nadcházejícího podniku uvidíme stáj RTR Projects v akci znovu. V neděli totiž na Automotodromu Brno nastoupí do podniku seriálu závodů do vrchu Maverick Hill Climb Czech. Zatímco do vozu KTM X-Bow GTX usedne Tomáš Miniberger, s vozem KTM X-Bow GT4 má jet Filip Sajler. Miniberger nebude jediným závodníkem na startu, který pojede s X-Bow GTX. Kromě něj s tímto autem pojede také Marek Rybníček.
Úvodní foto: Petr Frýba
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.