Můžeme být spokojeni, hodnotí Lacko sezonu evropských tahačů. Pro příští rok jsou ve hře i další starty s GT

Adam Lacko poskytl exkluzivní rozhovor pro náš server. V něm zhodnotil letošní sezonu ME v závodech tahačů. Také ale přišla řeč na možnost dalších startů s GT vozy a mluvilo se například i o Rallye Dakar.

Letošní sezona ME tahačů vyvrcholila minulý víkend v Misanu. Obsadil jste celkové třetí místo. Jak jste s letošní sezonou spokojen?

Myslím si, že letošní sezona dopadla dobře. Samozřejmě mohla dopadnout lépe, ale konkurence letos byla velmi silná a o druhé místo se bojovalo až do posledního závodu. Skončil jsem sice třetí, ale klidně jsem mohl obsadit třeba až šesté místo. Albacete, který bojoval o třetí místo, nakonec skončil pátý, protože to bylo opravdu našlapané. Myslím si, že sezona pro nás dopadla dobře a můžeme být spokojení. Vždy to ale může být lepší.

Letos jste si připsal jedno vítězství, když jste vyhrál druhý závod v Zolderu. Označil byste právě tento moment jako svůj nejlepší z letošní sezony nebo by to byl nějaký jiný moment?

Těch závodů je tolik, že těžko říct. Každý závod, který dokončíte na bedně, je ale radostný. Samozřejmě, vítězství znamená vždy nejvíce, ale letos bylo důležité dojíždět a sbírat v každém závodě body, což se nám dařilo. Jsem rád za každé pódium.

Svého jediného letošního vítězství dosáhl Adam Lacko při druhém závodě v Zolderu. Foto: Buggyra Racing

A který moment z letošní sezony byste označil naopak jako nejhorší?

Misano se nám moc nepovedlo. Auto nám nefungovalo. Byli jsme rádi, že už je to za námi a že to dopadlo tak, jak to dopadlo.

Nad vaše síly byli letos šampion Norbert Kiss a vicemistr Sascha Lenz. V čem podle vás byli letos tito dva jezdci lepší?

Byli lépe připraveni po stránce motoru. Mají tovární motor od MHM, které prý vyvíjelo motor na biopalivo již před deseti lety, což my samozřejmě ne. Nebyli jsme tedy na biopalivo tak dobře připraveni a trochu jsme ztráceli z hlediska výkonu.

Do užší špičky ME patří kromě vás, Kisse a Lenze také Antonio Albacete s Jochenem Hahnem. Co si o Kissovi, Lenzovi, Albacetem a Hahnovi myslíte a jak byste tyto jezdce porovnal?

Nejvíce uznávám Jochena s Albacetem. Oba to jsou zkušení matadoři, Jochen je několikanásobný mistr Evropy (Hahn se stal mistrem Evropy šestkrát, Albacete třikrát – pozn. red.) Norberta Kisse nikdo v oblibě moc nemá. Má takový specifický styl jízdy. Sascha Lenz se postupně vypracoval až k letošnímu druhému místu. Je to šikovný mladý kluk, který se každou sezonu zlepšuje jak jezdecky, tak po technické stránce.

Norbert Kiss mezi oblíbence Adama Lacka nepatří. Foto: Buggyra Racing

Letos opět byli vašimi týmovými kolegy Téo Calvet s Aliyyah Kolocovou. Pro oba se jednalo v barvách Buggyry o druhou sezonu v ME. Jak se vám s nimi spolupracuje a co říkáte na jejich letošní výkony?

U Téa je vidět pokrok. Zlepšuje se závod od závodu a myslím si, že jde správným směrem. Aliyyah sbírá zkušenosti, ale také se zlepšuje. Uvidíme, kam se to vyvine dále.

Zejména Téo Calvet byl letos vidět. Celkem pětkrát vystoupil na stupně vítězů a závěrečný závod na okruhu Jarama dokonce vyhrál. Navíc se stal letos francouzským šampionem. Co od něj tedy očekáváte do budoucna? Věříte, že by třeba už příští rok mohl zasáhnout do boje o titul?

Uvidíme, nechme se překvapit. O titulu bych ještě nemluvil, ale myslím si, že šanci na boj o stupně vítězů už by mohl mít.

Téo Calvet si z letošní sezony ME odnesl dokonce jedno vítězství. Foto: Buggyra Racing

Už jsme nakousli, že se letos v ME tahačů poprvé závodilo na bionaftu. Co si o této změně myslíte?

Trochu nám to uškodilo, ale celá Evropa se samozřejmě snaží být zelená. Bylo tedy jasné, že nás to nemine a neminulo.

V roce 2020 jste se při posledním podniku ESET Cupu na Hungaroringu vrátil zpět na scénu GT závodů a zazávodil jste si s Mercedesem AMG GT3 stáje Buggyra. Nelákaly by vás do budoucna další starty s „gétéčkem“, ať už s GT3 nebo s GT4, kterou Buggyra pořídila v letošním roce?

Určitě bych se rád v nějakém GT voze znovu svezl. Mluvíme o tom a vypadá to, že nějaká šance tam je. Příští rok bych si možná zase mohl s něčím takovým zazávodit.

Adam Lacko by si mohl příští rok u Buggyry připsat další starty s GT vozem. Foto: Buggyra Racing

A co taková Rallye Dakar?

Nikdy neříkej ne. Ale zatím ne (směje se).

Úvodní foto: Buggyra Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.