Titul ve třídě zpečetěn. Rieger popřel na Lausitzringu papírové předpoklady

Po loňském stříbru to letos vyšlo. Honza Rieger ovládl předposlední podnik letošního ročníku Zeknova Carbonia Cupu na Lausitzringu a s předstihem získal titul ve třídě D4. Navíc směřuje i za celkovým prvenstvím v absolutním pořadí skupiny D.

„Vyhráli jsme, tentokrát to ale byla trochu divočina,“ oddechl si Rieger, který odjížděl z Německa naprosto spokojen. „Kromě vítězství se nám opět podařilo vybojovat také trofej za nejrychlejší kolo víkendu. Ve třídě D4 navíc máme jistý titul už před posledním podnikem. Navíc jsme převzali celkové vedení ve skupině D a v Mostě určitě zabojujeme o titul,“ hodnotí vydařený závod.

Ačkoli Rieger přijížděl na Lausitzring jako jasný lídr třídy D4 a v průběžném pořadí měl náskok 43 bodů před nejbližším pronásledovatelem, podle papírových předpokladů tentokrát nebyl favoritem na vítězství. Nastoupil totiž Niklas Meisenzahl s rychlejším monopostem F3. Hladce navíc u českého závodníka neprobíhala ani dvojice volných tréninků.

„Na začátku hlavního tréninku byly hlavní rovinka i boxová ulička mokré. Vyjeli jsme proto na mokrých pneumatikách. Pak jsme ale zjistili, že zbytek trati je úplně suchý, takže jsme to po dvou kolech raději zabalili,“ říká Rieger. Ve druhém tréninku komplikoval situaci hrbolatý asfalt. „Řekl bych, že ve srovnání s posledním startem na této trati to bylo v tomto směru ještě výrazně horší. Já navíc závodím v dioptrických brýlích, které mi na hrbolech létaly a chvílemi jsem ani nevěděl, kam jedu,“ popisuje.

Pak ale tým udělal změnu v nastavení a situace se rázem začala otáčet k lepšímu. V kvalifikaci z toho sice bylo ještě „pouze“ druhé místo, když Riegera překonal Niklas Meisenzhahl, v závodě ale dosáhl na svůj už šestý letošní triumf. O něm rozhodl hned na začátku.

„Na startu jsme měli o něco lepší reakci než Niklas a před první zatáčkou nám proto až tak moc neujel. Držel jsem se na vnitřku a byl jsem odhodlán to poslat do první zatáčky. To se mi nakonec podařilo, navíc bez velkého rizika, protože Niklas brzdil o něco dříve,“ popisuje Rieger svůj posun do vedení.

Během závodu si Honza postupně vybudoval až šestisekundový náskok. Později mu ale situaci zkomplikovali jezdci jedoucí o kolo zpět. „Pole bylo hodně roztrhané. Navíc se utvořilo hodně skupinek, kde jezdci bojovali mezi sebou a vůbec nekoukali do zrcátek. Niklas nás kvůli tomu zvládl stáhnout, pak se ale také on musel vypořádat s jezdci o kolo zpět,“ vysvětluje.

Závod se nekonal ve snadných podmínkách. Lausitzringu se sice větší deště v sobotu vyhnuly, poslední šikana ale jezdcům pořádně komplikovala situaci. „Nejspíše šlo o nějakou konstrukční chybu na okruhu. V tomto místě vedl přes trať doslova potok. Už od kvalifikace byl v poslední šikaně asi dvoumetrový pruh vody. Spousta jezdců s tím měla problémy,“ říká Rieger.

Finále letošního Zeknova Carbonia Cupu se odehraje v neděli 13. října na Autodromu Most.

Foto: Rieger Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.